Anca Gilca's Blog

Invata formele si cauta ceea ce nu are forma

Trucuri pentru a pune un ban deoparte in 2010, plus “o zi fara cheltuieli” 06/01/2010

Filed under: Forme diverse... — Anca Gilca @ 17:05
Tags: , ,

E inceput de an si suntem ingrijorati pentru portofelul/contul nostru. Deci, ar fi bine daca ne-am face un plan de bataie pentru a descoperi reteta perfecta a economisirii. Cam greu, nu?

Incercam, totusi, sa luam aminte la cateva trucuri:

planifica-ti  încasarile si cheltuielile( ce salariu iei, cat iei, ce anume ai de platit si de cumparat)

cumpara de la supermarket

cumpara in perioada reducerilor

evita restaurantele si barurile/cafenelele

– daca fumezi un pachet de tigari pe zi si reusesti sa te lasi, vei pune deoparte cam 300 Ron pe luna(si uite asa aduni cativa banuti de un weekend la munte)

-nu scoate bani de la bancomat, deoarece pentru fiecare extragere bancile percep o taxa de 1-2lei(poate chiar mai mult)

– desi pare greu, incearca sa pui deoparte cate putin(oricat de putin ar fi) in fiecare luna, cand e ziua de salariu, intr-un cont de acumulare.

Ce inseamna sa “clickuiesti” in fiecare zi, nu?Descoperi fel si fel de lucruri. Uite asa intr-o zi am descoperit siteul http://www.scoaladebani.ro si de acolo am ramas cu o informatie utila: cum ar fi o zi fara cheltuieli? In fiecare zi “ne scapa” bani din portofel pe cate o cafea, un covrig, un cercel, o ciocolata…lucruri marunte, care ne aduc zambetul pe buze dar ne si “elibereaza” de cativa bani.

Sa facem un exercitiu: ne propunem o zi pe saptamana fara cheltuieli pe lucruri marunte. Plecam de acasa foarte hotarati sa nu cheltuim nimic in plus decat ceea ce am stabilit deja…La final de luna, daca ne tinem de cuvant, vom descoperi ca avem cativa bani in plus, pusi deoparte. Cine rezista si are ambitie poate sa incerce o saptamana fara chletuieli pe lucruri marunte!

Am incercat si eu trei zile la rand si, spre marea mea surprindere, am ajuns ca joi sa am mai multi bani ca de obicei. Insa, ma trezeam mai devreme ca sa am timp de mancat si de savurat cafeaua, in felul acesta nu mai dadeam 1,5 lei pe cafeaua de la tonomat si cel putin 1 leu pe covrigi sau vreun corn. Merita sa incercati si voi;) Orice ban pus deoparte ne poate ajuta cand ne asteptam mai putin.

 

5 Responses to “Trucuri pentru a pune un ban deoparte in 2010, plus “o zi fara cheltuieli””

  1. Robi Says:

    Interesanta initiativa, idee buna, vointa mai trebuie!Cea ce e si mai interesant e ca tu, fata fiind, vii cu ideea asta!Nu stiu cum esti tu, dar, in general fetele sunt mai risipitoare!Dar e bine ca gandesti asa!Nu vreau sa par misogin, dar, oricum, tot la noi, baietii o sa prinda ideea mai bine!Multa rabdare si multa vointa, vei avea nevoie!!!

  2. anonim Says:

    uauuu! o fata cumpatata 🙂 . vrei sa fii sotia mea?

    • Anca Gilca Says:

      In noaptea de Revelion m-am uitat pe geam si am vazut un betiv, asa ca refuz orice cerere in casatorie pe 2010:) Cica fetele singure care in noaptea de Revelion se uita pe geam si vad un barbat singur..inseamna ca sigur se vor casatori in anul urmator. Ei…eu am vazut un betiv, deci..pt siguranta mea ca nu voi avea un sot betiv…refuz orice cerere in casatorie:)

  3. Andreea Says:

    eu am un porcusor pe care il ‘ingras’ de fiecare data cand prind in mana 50 de bani 😀 (e un pic mofturos, nu vrea de 10 bani sau mai putin)… nu stiu cat am economisit pana acum, dar ma ajuta cand sunt in pana de bani 🙂

    spor!


Leave a Reply

