Anca Gilca's Blog

Invata formele si cauta ceea ce nu are forma

Antreprenoriada la Iasi 05/03/2011

Saptamana aceasta a fost una a conferintelor iesene. Dupa multe plimbari prin zona Moldovei am decis sa imi notez in calendar ca mai trebuie sa stau si pe acasa si sa ma bucur de aceste conferinte. Asa am si facut!

Plecand de la experienta proiectului Pluseaza prin antreprenoriat am hotarat sa ma inscriu la Antreprenoriada. Uite asa am ajuns sa particip la conferinta organizata de Edurom, joi seara, la Hotel Unirea. Am luat cateva notite si le voi imparti cu voi, in ordinea in care au vorbit speakerii.

Adrian Dumitru Rindasu (partener Edurom)- If you think education is expensive, try ignorance!

Adrian a avut grija sa puna accent pe evolutie si sa ne faca sa retinem ca daca nu evoluam disparem de pe piata. De asemenea, a povestit despre Ogilvy si papusile matrioska facand trimitere la companiile de giganti vs companiile de pitici. Daca vom angaja oameni care sunt mai mici decat noi, vom deveni o companie de pitici. Daca vom angaja oameni ca noi, vom deveni o companie de giganti.

Razvan Mitocariu (partener Edurom)- Orice afacere mare a fost mica la inceput.

Razvan a fost sincer si a spus ca atunci cand a pasit in lumea afacerilor a inceput cu datorii (nu cu profit, cum am crede cei mai multi dintre noi) si ca daca nu ar fi esuat nu ar fi astazi unde este acum. Apoi, am mai retinut ca o afacere nu se poate face atunci cand esti stresat din cauza banilor. Sfat: Pastrati-va joburile si incepeti o afacere in paralel. In incheiere, Razvan a punctat ca antreprenoriatul este despre a face(a munci), nu despre a spune.

Bogdan Pitigoi (presedinte Tester- Casa Auto)- E fain sa fii antreprenor

Da, cam asta a fost afirmatia in jurul careia a fost construit discursul. Si cam asa e: fain tare sa fii antreprenor, sa faci ce vrei, cand vrei, sa nu dai socoteala sefului. Insa, viata de antreprenor are si zile de salariu, zile placute pentru angajati si neplacute pentru antreprenor. Am mai notat cu litere strambe pe foaia mea ca trebuie sa fim primii care identifica oportunitatea si ca niciodata o copie nu se va ridica la nivelul originalului. De asemenea, cei care vor sa isi deschida o afacere, au o idee foarte buna, dar nu au bani pot apela un business angel. Important: in curand, in Pacurari va fi deschis Centrul de Sprijinire si Dezvoltare a Afacerilor Locale.

Ovidiu Rata (CEO Relians Corp)- A fi antreprenor inseamna a fi un model

Ovidiu a punctat ca momentul deschiderii unei afaceri depinde de piata si de tipul afacerii. Asadar, nu are rost sa imi deschid agentie de publicitate in Moldova. Mi-a placut la Ovidiu ca a dat exemple de domenii in care se mai castiga bani chiar si in 2011: training, consultanta, proiecte europene. Ca si concluzie (el a fost ultimul speaker, deci a fost mai scurt ca ceilalti): a fi antreprenor inseamna a avea pretentia ca angajatii tai sa se dezvolte doar daca tu te dezvolti.

Daca trec de urmatoarea etapa de selectie ma asteapta doua sesiuni de traininguri dedicate deschiderii de noi afaceri, in luna aprilie.

 

Leave a Reply

