Anca Gilca's Blog

Invata formele si cauta ceea ce nu are forma

De-as mai fi elev… 11/12/2011

Filed under: Coltul cu ganduri — Anca Gilca @ 22:39
Tags: , , , ,

Toamna aceasta am avut iar ocazia sa vizitez licee din tara si sa stau de vorba cu elevi. Mare mi-a fost bucuria sa descopar elevi care se implicau in activitati extrascolare si care, pe alocuri, stiau mai bine decat mine informatii despre studii in strainatate.

E o problema totusi. Acesti elevi care stiu ce vor sa faca imediat dupa liceu sunt foarte putin, poate chiar prea putini. Cei mai multi elevi aleg sa ramana in zona de confort si sa nu prea miste doua degetele pentru un viitor profesional frumos. Uneori mai indraznesc si le mai dau sfaturi (ei ar zice ca le tin teorie) desi stiu ca multi dau ochii peste cap si doar 2 – 3 chiar baga la capusor ce le spun.

Daca as mai fi elev inca o data as repeta tot ce am facut in liceu pentru ca viata mea de licean a fost superba datorita activitatilor extrascolare. Mai mult, as face cateva lucruri in plus, lucruri care poate acum imi aduc unele regrete ca nu le-am facut la timpul potrivit.

Dragi elevi de liceu, nu stiu cum vedeti voi viata perfecta pe durata celor 4 ani insa va spun ca ar trebui/ar fi bine sa:

– invatati cate putin chiar si la obiectele care nu va plac – unele medii nu banuiti ca va vor fi de folos sau va vor incurca pe viitor

– fiti in relatii foarte bune cu profii – in clasa a 12 a e posibil sa aveti nevoie de scrisori de recomandare

– invatati foarte bine limbi straine! – daca nu inveti in liceu engleza/franceza sunt sanse foarte slabe sa inveti in timpul facultatii si, in ziua de azi, fara cel putin o limba straina stiuta foarte bine nu prea reusesti sa faci o treaba frumoasa cu profesia ta

– faceti voluntariat – alegeti sa fiti voluntari in fundatia/asociatia care va reprezinta (protectia animalelor, ecologie, educatie sexuala etc) si fiti printre cei mai buni. Veti avea foarte multi prieteni, veti fi populari si va veti dezvolta abilitatile intr-un an cat altii in 4

– descoperiti ce hobby aveti – dupa ce l-ati descoperit incercati sa investiti tot mai mult in voi. Spre exemplu, se poate sa descoperiti cu placere ca sunteti pasionati de fotografie, carting sau dansuri. Urmatorul pas este sa va antrenati si sa va inscrieti in diverse concursuri care va vor motiva si va vor face sa deveniti foarte buni.

– va distrati – daca toate punctele de mai sus vor fi atinse de voi atunci sunteti oamenii care se vor simti impliniti cand se vor distra.

Cum sa nu te simti implinit cand stii ca parintii sunt linistiti si multumiti ca tu inveti, faci si altceva pe langa scoala, profesorii te lauda peste tot si sunt mandri de tine, mai toti colegii te cunosc si ar vrea sa fie ca tine?

Da, trebuie sa investesti timp, energie si rabdare in ceea ce am punctat in randurile anterioare, insa rezultatele si roadele muncii voastre ca si liceeni responsabili vor fi de nepretuit cand veti deveni studenti (in Romania sau in strainatate) si veti dori sa aveti si un job part-time.

 

2 Responses to “De-as mai fi elev…”

  1. Ilie Stefan Says:

    deci eu nu pot sa cred ca iti pare are rau dupa liceu si ca ai vrea sa te intorci si sa fii din nou elev…..nu e bine sa regreti unele perioade. eu unu sunt multumit de ce am facut in perioada liceului si nu as schimba nimic din ce am facut in perioada aia…poate doar sa chiulesc mai mult la romana :D( de asta sa stii ca imi pare rau ca nu am facut-o mai des :D)

  2. Anca Gilca Says:

    šŸ™‚ Nu regret liceul pentru ca imi place foarte mult ce mi se intampla acum, ci daca as mai fi elev clar as repeta tot ce am facut in cei patru ani si chiar as vrea sa fac ceva in plus. Mi-a placut mult tare viata de liceu si mi-ar placea ca macar pentru o saptamana sa mai fiu elev.


Leave a Reply

